Ambasadorzy
Nasze Ambasadorki
Anna Widomska
Mam na imię Anna, jestem studentką V roku psychologii. Pracuję z młodzieżą w Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego oraz na oddziale psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży w Lublinie.
Mam ogromną przyjemność poznawać i wspierać młodzież w ich rozwoju, pomagać szukać siebie i radzić sobie z wyzwaniami okresu adolescencji. Największą satysfakcję sprawia mi proces budowania relacji opartej na zaufaniu i szacunku oraz odnajdywanie i wzmacnianie przekonania, że życie jest wartościowe i dobre.
Doskonałą dla mnie okazją do uważnego poznawania siebie są samodzielne, ale również towarzyskie, wędrówki górskie, szczególnie w paśmie Karpat.
Uczestnictwo w szkoleniu EDUważność dało mi konkretne narzędzie do pracy z młodzieżą w obszarze Mindfulness. Treści merytoryczne są klarowne, przedstawione w sposób zrozumiały i przystępny. Na szkoleniu otrzymałam gotowe materiały do pracy, które mogę wykorzystać zgodnie z potrzebami młodzieży i swoimi.
Martyna Merwa – Klocek
Nazywam się Martyna Merwa- Klocek. Z wykształcenia jestem psychologiem, doradcą zawodowym i socjoterapeutką, w trakcie procesu certyfikacji na terapeutę PSR. Na co dzień pracuję w jednym z lubelskich liceów, ośrodku psychoterapii „Imago” oraz Fundacji Inicjatyw Rozwojowych „Inspira”.
Moim priorytetem w pracy jest człowiek i jego potrzeby. Bardzo bliscy są mi nastolatkowie, dlatego podczas moich oddziaływań staram się wspierać ich w ich kryzysach.
Moje zawodowe doświadczenia pokazują, że uważność to coś o czym współczesny świat zapomniał, a ja chciałabym pomóc młodym ludziom odnaleźć ją na nowo. Jestem pewna, że dzięki temu będą lepiej rozumieć siebie i swoje potrzeby, a co za tym idzie łatwiej odnajdować się w tym szalonym świecie.
Dzięki szkoleniu zyskałam kilka narzędzi do wspierania młodych ludzi. Polecam to szkolenie szczególnie tym, którzy mają już jakąś wiedzę na ten Mindfulness.
Renata Kowalik
Nazywam się Renata Kowalik, pracuję w III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi w Starachowicach. Jestem pedagogiem szkolnym.
Najbardziej lubię rozmawiać z uczniami, a jeszcze bardziej ich słuchać. Mają tyle ciekawego do powiedzenia! Wzięłam udział w projekcie EDUważność aby spróbować pomóc moim uczniom i koleżankom radzić sobie z trudnymi emocjami przy pomocy technik mindfulness i w ten sposób lepiej dbać o swój dobrostan.
Moją pasją jest spacerowanie w pięknych miejscach wśród natury, lubię oglądać obrazy impresjonistów i tańczyć oraz prowadzić pasjonujące dyskusje z przyjaciółkami.
Szkolenie dla edukatorów pogłębiło moją wiedzę na temat uważności. Prowadzące, Weronika i Noemi, stworzyły klimat bezpieczeństwa, akceptacji, otwartości i empatii. Była okazja do praktycznych ćwiczeń i uczenia się przez przeżywanie.
Aneta Teterycz
Jestem nauczycielką języka polskiego w III Liceum Ogólnokształcącym im. Unii Lubelskiej w Lublinie, a także coachem i tutorem.
W swojej pracy najbardziej cenię spotkanie z drugim człowiekiem. Praca z młodzieżą daje mi ogromną satysfakcję, inspiruje i ciągle uczy. W czasie wolnym uwielbiam podróże. Jeśli czasu jest mniej jest to podróż z książką i dobrą kawą. Jeśli więcej – jadę lub lecę gdzieś w odległe zakątki świata. Wszędzie tam spotykam ciekawych ludzi, zachwycam się światem. W tym pomaga uważność, stąd mój udział w projekcie.
Spotkałam niesamowite kobiety – nauczycielki, psycholożki, pedagożki, a przede wszystkie pasjonatki rozumiejące potrzeby młodzieży i wyzwania współczesnego świata. Rozmowy i wymiana doświadczeń z nimi to wartość bezcenna. Dobrze jest być wśród osób tak empatycznych i kreatywnych. Temat UWAŻNOŚCI utwierdził mnie w przekonaniu, że to jest dobry kierunek pracy z młodzieżą i sobą.
Wioleta Kister – Jakubiak
Pracuję jako pedagog specjalny w zespóle Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie.
Jestem kobietą, żoną, mamą – człowiekiem spełnionym. Praca z uczniami przynosi mi satysfakcję. Lubię pracę z ludźmi. Moje zainteresowania skierowane, są na dostarczanie relaksu fizycznego jako odpoczynek od pracy umysłowej, jest to: pieczenie ciast, morsowanie, świat motocykli, prowadzenie wszelkiego rodzaju pojazdów, które posiadają kierownicę i koła 😉
Na uczestnictwo w projekcie EDUważność zdecydowałam się dlatego, że zauważam, iż młodzież nie jest skupiona i zbyt uważna na samych sobie w dzisiejszym świecie. W swojej szkole chciałabym założyć Kącik Uważności.
Jest animatorką czasu wolnego dzieci, młodzieży i seniorów. Edukatorką programową, liderką i społecznikiem. Założyła z koleżankami fundację rodzinną SIEMANKO, CIESZYN – w której pełni funkcję prezesa.
Codziennie stara się wplatać wybrane elementy uważności w każdą sferę swojego życia: zawodową – w pracy z ludźmi, jak i prywatną – w relacjach z mężem i dziećmi. Jej credo życiowe to słowa z Księgi Izajasza (40:31) „Lecz ci, którzy ufają Panu, nabierają siły, wzbijają się w górę na skrzydłach jak orły, biegną, a nie mdleją, idą, a nie ustają”.
Jestem psychologiem, pedagogiem, psychoterapeutką. Od wielu lat pracuję w różnych placówkach oświatowych, obecnie Zespół Szkół KSW w Libiążu. Wciąż ucząc się – i dla młodzieży, i od młodzieży.
To właśnie w swojej pracy cenię najbardziej – możliwość ciągłego rozwoju oraz kontakt z młodymi ludźmi, którzy zarażają swoją energią, optymizmem i pomysłami. Wydaje mi się, że dzięki technikom EDUważności i ja mogę zaproponować swoim uczniom coś ważnego w dzisiejszym, przyspieszonym świecie – chwilę zwolnienia i posłuchania samego siebie.
Poza pracą jestem dumną mamą i opiekunką szczeniaczka oraz czterech kotów. Lubię podróże i przyglądanie się światu oraz życiu, które nie przestają mnie fascynować, z coraz to nowej perspektywy.
Dzięki szkoleniu miałam możliwość znaleźć się we wspierającym i inspirującym kręgu kobiet z różnych szkół i rejonów kraju. Wymiana doświadczeń i poznanie odmiennych punktów widzenia były nieocenionym przeżyciem. Temat uważności ze wszech miar jest wart pogłębienia i to szkolenie zwróciło na niego moją uwagę.
W Szkole Podstawowej i Liceum No Bell pracuję jako pedagog i psycholog. Prowadzę zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży, mające na celu wzmacnianie poczucia własnej kompetencji, pozwalające na poszerzenie samoświadomości, rozwijające empatię, pomocne w odkrywaniu swoich mocnych i słabych stron.
Podczas zajęć uczniowie praktykują Mindfulness, poznają lepiej swoje możliwości, uczą się jak radzić sobie z przeciwnościami, pokonywać lęki, a także dobrze zarządzać czasem.Tworzę ze swoimi uczniami bezpieczną przestrzeń dla wyrażania siebie, swoich emocji, budowania pewności siebie, lepszego rozumienia potrzeb swoich i drugiego człowieka.
Wierzę w to, że podstawą edukacji i rozwoju dziecka jest autentyczna relacja z dorosłym. Pracując z dziećmi, elastycznie korzystam z różnych nurtów i podejść. Najbliższe jest mi holistyczne podejście do rozwoju, gdzie aspekt poznawczy, emocjonalny oraz społeczny są tak samo ważne. Staram się balansować pomiędzy podążaniem za dzieckiem a byciem empatycznym przewodnikiem.
Program EDUważność jest dla mnie okazją do pogłębiania swojej wiedzy o Mindfulness i szukania nowych metod dla przekazywania jej moim uczniom. Dzięki tym zajęciom jeszcze lepiej zrozumieją jakie korzyści płyną z uważnego bycia tu i teraz, a także poprawią swoją koncentrację.
Nazywam się Klaudia Socha. Jestem nauczycielem geografii oraz pedagogiem terapeutą. Obecnie pracuję w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Ignacego, Jana Paderewskiego w Kaliszu.
Mojej pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej przyświecają słowa Janusza Korczaka: “Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.” i stąd moje zdecydowanie się na uczestnictwo w projekcie EDUważność.
Udział w szkoleniu pozwolił mi poznać kolejne narzędzia, dzięki którym mogę pomóc sobie i młodzieży w utrzymaniu dobrego zdrowia psychicznego. Chwilom zatrzymania, refleksji, odnalezienia wewnętrznej siły, zrozumienia siebie i innych służą między innymi Karty Głębokiego Poznania, czy uważny oddech.
Katarzyna Kucharuk
Nazywam się Katarzyna Kucharuk, pracuję w Starogradzkim Autonomiczne Liceum Ogólnokształcącym.
W swojej pracy stawiam na komunikatywność, empatię i doświadczenie. Lubię pracować z młodzieżą czerpać od nich inspirację i energię. Prywatnie uwielbiam aktywnie podróżować, bowiem każda taka podroż pozwala na zdystansowanie się i spojrzenie trochę z boku na samego siebie.
EDUważność może stanowić narzędzie, które pozwoli młodzieży na chwilę zatrzymania, konsternacji i odnalezienia wewnętrznej siły. To szansa na odbycie podróży wewnątrz siebie.
Szkolenie podaje zarys EDUważności, daje materiały i wiedzę, ale nie narzuca sposobu ich wykorzystania. Najfajniejszym narzędziem, które na pewno wykorzystam w swojej praktyce są Karty Głębokiego Poznania.
Małgorzata Jaworska
Nazywam się Małgorzata Jaworska. Jestem nauczycielem języka niemieckie i biologii w szkole przyszpitalnej w Starogardzie Gdańskim.
Moja pasją jest praca z dziećmi moja rodzina i dom.
Udział w szkoleniu dał mi nowe perspektywy, aby wesprzeć dzieci w problemach emocjonalnych i pomóc im radzić sobie ze stresem. Szkolenie wzbudziło we mnie ciekawość tematu i chęć zagłębienia się w nim.
Edyta Fietkiewicz
Jestem nauczycielką języka angielskiego w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Kaliszu. Ukończyłam również Podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej w Poznaniu.
Pracuję z młodzieżą od ponad 27 lat i zdaję sobie sprawę, że najważniejsza dla mnie jest dobra komunikacja z tymi młodymi ludźmi (nad czym pracowałam przez lata – przede wszystkim poznając siebie i zmieniając się), rozpoznanie ich potrzeb w procesie edukacyjnym, ale również wsparcie ich w odkrywaniu i rozwoju własnego potencjału i zainteresowań.
Zdecydowałam się na uczestnictwo w projekcie Eduważność, aby móc przekazać swoim uczniom kolejne narzędzia, które mogą wspomóc poprawę jakości każdej sfery ich życia.
Moją pasją od lat jest rozwój wewnętrzny, czyli praca nad sobą i zrozumienie funkcjonowania istoty ludzkiej we wszechświecie, który razem kolektywnie tworzymy. Poza tym uwielbiam pracę z gliną, czyli tworzenie ceramiki użytkowej oraz pracę w ogrodzie, gdzie uczę się żyć w harmonii z naturą i uprawiać własną żywność.
Szkolenie dla edukatorów było dla mnie jak spotkanie z najlepszymi przyjaciółmi, dzięki którym mogłam uporządkować swoją wiedzę na temat uważności i uzyskać narzędzia do pracy z młodzieżą. Cieszę się, że mogę zawsze liczyć na wsparcie ze strony organizatorek projektu jak i ich uczestniczek, jestem Wam bardzo wdzięczna za wszystko.